szkolena1

Analiza potrzeb

Praca w dziale szkoleń wymaga kreatywności. Kiedy zapytam personel jakiego szkolenia oczekują pewno nie będą wiedzieli co powiedzieć, gdy dam im do wyboru tematykę szkolenia wybiorą coś najprostszego, niekoniecznie potrzebnego, poza tym byłoby to narzuceniem. Innym pomysłem na identyfikację potrzeb jest upozorowanie raportu o stanie samooceny lub też wiele trików podprogowych. Podejście psychologiczne w szkoleniach to jedna z podstaw. Aby wiedzieć jakie są potrzeby pracowników, w jakiej dziedzinie winno się przeprowadzić uzupełniające szkolenia dobrze jest przeprowadzić samoocenę i analizę mocnych i słabych stron personelu. Pracuję w dziale szkoleń już parę miesięcy i właśnie dziś zaczęliśmy prowadzić badania wśród załogi dotyczące samooceny w poszczególnych dziedzinach pracy zawodowej. Już zauważyłem, iż potrzebne są szkolenia z autoprezentacji, zaś nasz specjalista ds. szkoleń sugeruje organizację szkolenia z samorozwoju. Badania potrwają kilka tygodni, po czym czeka nas gruntowna analiza statystyczna i merytoryczna osiągniętych wyników. Wiele pytań miało charakter otwarty, stad statystyka skali nie przyda się do wyciągnięcia wniosków i oceny sytuacji.

Oferty pracy

© Specjalista ds. szkoleń - Wszelkie prawa zastrzeżone