Obiekcje klienta
Przed zakupem towaru czy usługi często dajemy sobie czas do przemyślenia i czas na podjęcie decyzji. Zastanawiamy się wtedy czy towar lub usługa faktycznie są nam potrzebne oraz czy nasz budżet domowy nie zostanie zbytnio obciążony danym zakupem. W tym czasie właśnie, towarzyszą nam rozmyślania na ten temat i często pojawiają nam się w tym czasie pytania i wątpliwości nazywane w języku handlowym „obiekcjami klienta”.
Każdy przedstawiciel handlowy spotkał się z odmową i obiekcja klienta w danym temacie i każdy handlowiec musiał sobie z taką obiekcją poradzić. Z pomocą przychodzi mu zazwyczaj specjalista ds. szkoleń i jego metody handlowe.
Przedstawiciel handlowy na szkoleniach uczy się radzić sobie z najczęstszymi obiekcjami ze strony klienta, w jaki sposób je obejść i sfinalizować sprzedaż. Częstą obiekcją jest cena i w takim przypadku często stosuje się obejście w postaci jakości. Najczęściej uświadamia się klientowi wyższość tego akurat towaru na tle konkurencji, oraz ze cena idzie w parze z jakości itd.