dzialsprz1

Przerwa kawowa

Każdy potrzebuje czasu by się napić, przewietrzyć, tak kursant, uczestnik szkolenia jak też prowadzący, co winien specjalista szkoleń przewidzieć planując harmonogram szkolenia realny do wykonania. Na wielu szkoleniach funkcjonuje przerwa kawowa. Z założenia to czas na wypicie kawy jednak jak to uczynić w ciągu pięciu minut. Czy specjalista szkoleń nie powinien zadbać o to by przerwa była nieco dłuższa pozwalająca na swobodne wypicie kawy, herbaty, zjedzenie posiłku, rozmowę i skorzystanie z toalety czy zwyczajne rozprostowanie się? Jeżeli czas goni wykładowcę i nie została przewidziana dłuższa przerwa powinna być zasada, iż kawę rozpoczętą podczas przerwy można dokończyć pić już podczas drugiej części szkolenia. Czasem jednak jest to niemożliwe. Niestety ale obniżony komfort korzystania z przerwy obniża jakość szkolenia jako takiego i z pewnością nie jest obojętny dla oceny prowadzącego szkolenie. Każdy doświadczony specjalista ds szkoleń winien umieć zaplanować tak szkolenie aby nie przedłużać wykładu, nie skracać przerwy i dać nieco luzu uczestnikom, oczywiście w granicach rozsądku.

Oferty pracy

© Specjalista ds. szkoleń - Wszelkie prawa zastrzeżone